dimarts, 5 d’abril del 2011

Article Abril: COMUNICACIÓ: Empatia, i això com es fa?

Degut a les demandes de treball que darrerament ens arriben sobre com treballar a nivell individual i de grups certs aspectes de la relació personal. Hem optat per treballar en la nova sèrie d’articles referents a aspectes pràctics de la COMUNICACIÓ.

Molts cops parlem d’Empatia com a competència dins de la Comunicació. Aquesta es defineix com a capacitat de posar-nos en el lloc de les altres persones. Però, com la posem en pràctica? Què vol dir posar-me en el lloc de l’altre? Hi ha qui diu que t’has de posar les seves sabates...(les metàfores són molt enriquidores!)

Si aquesta habilitat la fem petita, ens trobem amb el Rapport que és un dels ingredients imprescindibles per a establir una comunicació efectiva amb les persones amb les que m’haig de relacionar. Utilitzem la paraula “acompanyar” per descriure el procés d’apropar-nos al model del món de l’altre persona.

Assolir un bon rapport, o sigui acompanyar a les persones a nivell de conversa, és relativament fàcil, hem de copiar a la persona que tenim al davant de forma no verbal: la postura, les gesticulacions, l’estat d’ànim, però..., hem de ser subtils, es clar!! o seria molt i molt contraproduent. També ho podem fer amb les paraules que fa servir i com les pronuncia.

Què guanyem amb això?

Crear un ambient de confiança i trobar coses en comú amb les persones; també podem trencar el gel o possibles barreres que ens sorgeixin.

El rapport ens és molt útil en aquelles situacions que volem resultar extraordinàriament convincents presentacions en públic i sobretot per a situacions d’Elevator Pitch on ens presentem a nosaltres o a la nostra empresa, molt útil per a persones Emprenedores.

No estem descobrint res de nou, quan tenim afinitat amb una persona el rapport sorgeix d’allò més natural, només estem proposant fer-ho conscient i que ens plantegem treballar-ho amb tothom. Ens aportarà beneficis de relació personal i podrem posar-nos realment en el lloc de l’altre persona ja que també estarem treballant la nostra actitud i les nostres creences.

A F.O.C. pensem que és una molt bona eina per treballar la Capacitat Comunicativa i la fem servir en els nostres processos de Coaching, recordem que forma part de la Psicologia Positiva per a la qual treballem activament.

I a partir d’ara quan sentiu la frase: “estem en sintonia” ja podreu explicar que vol dir ben bé.

El mes següent seguim parlant del tema. Tota aquella persona que estigui interessada en entrenar-se en millorar les seves habilitats comunicatives en general o vulgui sessions individuals per a millorar el seu discurs de venta pot trobar-nos a info@foc-web.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada