divendres, 27 de gener del 2012

Contacte del Mes: Regina García una periodista innovadora i social

Regina García
Licenciada en Ciències de la Informació per la Universitat de Piura (Perú)
Postgrau en Economia i Finances a ESAN (Perú)
Ha treballat com a periodista als diaris El Comercio (
http://elcomercio.pe/) i El Tiempo de Piura (http://www.eltiempo.pe/); com a col·laboradora al diari AVUI (www.elpuntavui.cat/)i el setmanari El Temps (www.eltemps.net), a més d'editora de continguts i disseny a Editorial Sol90 (http://www.sol90.com/), Ediciones Mayo (www.edicionesmayo.es).
Darrerament més vinculada al món associatiu a Barcelona, ha treballat per a la Fundació Intervida, el Casal dels Infants del Raval i l'Ateneu Santcugatenc.
Actualment realitza tasques d'edició i correcció freelance, mentre aprofunditza en
el món dels Social Media i l'empreneduria.
Interesada en l'empoderament de les dones i convençuda de que el poder real ara mateix està en mans dels individus millor informats i preparats per viure en un món sense fronteres mentals ni físiques, aposta pel creixement personal i la cooperació com a instruments bàsics per a l'èxit professional, eixos que, des de la finestra de F.O.C. pretén compartir amb tots nosaltres."

Amb aquests filosofia i les habilitats de redacció de la Regina us fem arribar la seva crònica de
Com ha de ser la dona emprenedora del segle XXI?
Algunes pistes al primer fòrum de fem.talent

 al qual hi vam assistir plegades.

Resulta difícil escapar del to reivindicatiu quan es parla de dones i del món professional. Paraules com a "sostre de vidre", "competitivitat", "conciliació", "horaris", "renúncia" o "tossudesa" són velles conegudes de xerrades, fòrums i conferències magistrals. Per això, quan aquelles dones que han hagut de patir i gaudir de l'estat de la diferència que dóna ser exitós sense haver de renunciar a la seva natura més pròpia, la reivindicació deixa de ser una mera idea o postulat per convertir-se en una experiència. Aleshores, paga la pena asseure's, escoltar... i aprendre.
I això vaig fer al primer fòrum de fem.talent realitzat a principis de desembre en el Media-Tic de Barcelona: quatre dones empresàries, totes conselleres exitoses; quatre emprenedores 'fotografiades' en diversos moments del seu procés; tres rectores universitàries que no havien buscat ser-ho com a meta, van posar la seva experiència a l'abast d'unes 500 persones, la majoria dones; totes àvides de noves perspectives per afrontar els seus reptes, no només professionals (però, sobretot això) que planteja aquesta societat.
Les empresàries Núria Chinchilla, Àngels Roquetes, Núria Basi i Adela Subirana, presentades per la periodista Eva Peruga, de El Periódico, van oferir una visió de l’espinós tema de la conciliació, desgranant, a partir de les seves experiències de vida professional, personal i familiar, allò que consideren accions clau per créixer i aportar un model a la feina, el món i, fins i tot a la família.
"La dona tindrà molt més a dir en aquest context, però (la conciliació) solament serà acceptada (per ella) si és per humanitzar la societat i millorar la qualitat de vida dels seus", va dir la Núria Chinchilla, des de la seva experiència com a directora del Centre Internacional Treball i Família. Per a ella, la clau de la conciliació ha de passar per "les tres f": flexibilitat, feminitat i família. I un element clau per anar en aquesta direcció serà la europeïtzació dels horaris, futur que no veu gaire lluny.
Un altra tríada va suggerir l'Àngels Roquetes en parlar d'una possible 'fórmula d’èxit' en clau femenina: formació (molta), feina (ídem, en qualitat i quantitat) i actitud (positiva i capaç de delegar), mentre que des del cantó de la patronal, la Núria Basi va sostenir que el proteccionisme no fa bé a la igualtat d'oportunitats i que l'actitud flexible de les empreses s'ha de correspondre amb una actitud responsable de les treballadores, que no es pengin, parlant clar.
L'Adela Subirana va parlar encara més clar: si hi ha alguna cosa que les dones hem de tenir de sobres és autoestima. "ja s'encarregaran els altres d'abaixar-te-la". I res millor per fer-ho que estar ben preparades, anar amb els deures fets: aprendre idiomes, fer-nos visibles mitjançant associacions i plataformes, networking... i capacitat de risc, sobre tot si ets emprenedora. I, on queda la família en tota aquesta voragine de preparació per fer-nos visibles en el món professional i empresarial?
"S'ha de saber donar qualitat de temps, a la família". La seva aposta pot sonar dolorosa, però li ha funcionat. Si volem un altre paper a la vida, i buscar un final diferent per a la nostra societat, hem de canviar la nostra mentalitat també en quant a la dedicació que donem a casa. "Per triomfar hem de fer més networking i menys rentadores". És clar que això requereix uns altres compromisos i preparar una altra logística. Tasca dura, aquesta, però també pendent d’assolir. I, si amb elles ha funcionat, perquè no amb nosaltres?

Per contactar amb ella ho podeu fer a través del mail info@foc-web.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada