dijous, 1 de març de 2012

Sushi Emocions, el concepte de negoci

El segle XXI ha estat una època de revulsió i fusió d'estils empresarials, un dels conceptes que ha generat estudis, i pel qual les persones s'han mogut per aprendre i que encara segueix en evolució constant; és el de negociació. Diuen que ha de ser un procés de comunicació dinàmic per resoldre diferències i trobar punts en comú. Qui pot dir que a hores d'ara no ha sentit el concepte GUANYAR-GUANYAR o WiN TO WIN?, dit també negociació integrativa.
Les persones tenim estils propis de comunicar-nos i per tant de negociar, fins aquí no diem res de nou, i el context cada cop reclama amb més força que els agents de les negociacions creem
valor i siguem sostenibles.

Per què parlem d'això? qui més i qui menys necessita crear noves oportunitats de negoci, ja sigui per què forma part de les seves funcions o per què forma part de la casuística que ens envolta desde fa uns 5 anys: (noves persones emprenedores), i també ja sigui per què la gent  vol vendre la seva trajectòria professional i els canals habituals comencen a estar molt saturats...

Fer negocis és negociar, és oferir una cosa i que te la comprin de forma que tu pensis que és justa. No entrarem a defenir que s'ha de tenir valor afegit, que s'ha de parlar dels beneficis de forma empàtica, etc etc. Quan hem fet referència a l'elevator pitch ja hem posat sobre la taula aquestes tècniques.

Avui parlarem d'ahir a la nit.

ONtranslation i F.O.C. vam unir-nos en un Sushi Emocions. Cal que sigui sushi? i tant que no, pot ser una Pizza Xarxa o una Infusió Lligam; allò que us agradi més. Nosaltres hem triat Sushi Emocions i pensem repetir-ho!

Direu, d'acord el bloc serveix per explicar que bé que us ho vau passar ahir!!, què cal fer break i cultivar les relacions professionals!!...per suposat!!! però no ens aturem aquí, les persones que ens seguiu fa temps i ens envieu missatges sabeu que sempre procurem tenir un missatge d'aprenentatge que pot aplicar qualsevol persona a la seva vida.

Anem al gra!

Si la manera de fer negocis és crear confiança, si volem que hi sortim tots guanyant per què estem construint noves maneres de fer avançar la societat: Si necessitem que les empreses ens recordin quan requereixen dels nostres serveis i ens trobem en un sector on som molts fent el mateix...està clar que hem d'actuar!!
La forma clàssica de "convido al client a dinar tot fent negocis" pot estar bé però ahir li vam donar una volta de cargol amb clau allen inclosa.
Vam fer un Sushi Emocions (concepte ideat als postres pels experts en comunicació i traduccions ONTranslation). Aquest Sushi Emocions vol dir, fem una trobada amb els següents trets identificatius:
- en igualtat de condicions (cadascú es paga la seva consumició i tots contribuïm a decidir on quedem, imprescindible terreny neutral)
- parlem de coses divertides (pel:.ícules, viatges, anècdotes...)
- després difonem quantes emocions positives ens ha causat a través de la xarxa social
(: Un sí-repetimos! Después de la fantabulosa cena de sushi-emociones en con ” siiiiiiiiiiiiiii)

Estudiadíssim està que si tens una emoció forta l'empremta en la memòria és més gran i per tant la informació es recupera més ràpidament. Les emocions són processos naturals que sorgeixen al moment i graven amb foc els records.

El Sushi Emocions és tan bàsic com, passem una estona agradable, riure una miqueta i farem xarxa agradable, productiva i plena d'endorfines. El dia que ens necessitem ens recordarem segur i ens direm les necessitats de forma sincera per trobar una solució comú.
No cal que totes les nostres trobades tinguin un objectiu a curt termini, no cal parlar de que ens podem vendre i que ens podem comprar, fins i tot no cal parlar de sinergies.
Els contactes són això, persones dins d'organitzacions amb les que hem de mantenir el "contacte", el futur és tenir cura de les persones.

Ahir vam aprendre més dels nostres col·legues, de la cultura japonesa i de la cara oculta del . Pasen y vean.

Més SushiEmocions en un futur proper, cap recomanació d'on fer-ho?




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada